Právě je pon 22. led 2018 17:45:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 3FAP filtr – filtr pevných částic
PříspěvekNapsal: stř 13. srp 2014 16:44:56 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 46
3FAP filtr – filtr pevných částic

FAP filtr má svůj původ ve francouzském jazyce. Tato zkrátka pochází ze spojení slov „filtre à particules“. V podstatě je to totéž, co v překladu zkratka DPF filtr. Ve všech případech to znamená filtr pevných částic.

FAP filtr se vlastně začal pravidelně používat od roku cca 2000 u vozidel Peugeot. Právě z toho důvodu tu máme i francouzský původ tohoto označení. Tento filtr se začal používat na základě stále přísnějších ekologických požadavků na výrobce automobilů. Je velmi dobře známo, že motory mimo jiné produkují i množství sazí. Tento takzvaný částicový filtr má za úkol zachycovat drobné saze v prostoru jemného keramického sítka. Toto sítko je tvořeno drobnými kanálky. FAP filtrem jsou vybaveny v současnosti již téměř všechny naftové vozy. Je tomu tak zhruba od roku 2007. U FAP filtrů je hlavním problémem to, že jako každý díl, tak i tento má svou životnost. Po určitém čase dochází k postupnému ucpání filtru. Na tento fakt obvykle upozorňuje kontrolka palubního počítače. Právě tehdy je nutné začít tento problém řešit. První možností je plynulá jízda po dálnici v úseku cca 20–50 km. Při takové jízdě dochází ke spalování sazí v prostoru jemného keramického sítka FAP filtru. Může se stát, že jízda po dálnici váš problém na kratší nebo i delší dobu vyřeší. Každopádně je zde předpoklad, že po čase se tento problém objeví znovu. Pokud se tak stane a zanedbáte to, může se velmi rychle stát, že se vozidlo přepne do nouzového režimu. V praxi to poznáte tak, že při zařazené trojce máte plynový pedál na podlaze a máte problém dostat se na rychlost cca 60–80 km/h. V tomto stádiu je nezbytné vyhledat co nejdříve servis. V opačném případě riskujete i poškození nebo zničení turbodmychadla, protože to se nachází v systému před FAP filtrem.


Přílohy:
P1150829.JPG
P1150829.JPG [ 188.04 KiB | Zobrazeno 24868 krát ]
P1150803.JPG
P1150803.JPG [ 217.53 KiB | Zobrazeno 24868 krát ]
IMG_1825.JPG
IMG_1825.JPG [ 74.05 KiB | Zobrazeno 24868 krát ]
IMG_1816.JPG
IMG_1816.JPG [ 124.04 KiB | Zobrazeno 24868 krát ]
2.JPG
2.JPG [ 171.97 KiB | Zobrazeno 24868 krát ]

_________________
Tuning | Vůně do auta
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Naše další fóra: | Audi | BMW | Citroen | Dacia | Ford | Honda | Mazda | Mercedes | Mitsubishi | Nissan | Peugeot | Renault | Seat | Škoda | Subaru | Toyota | Volvo | Volkswagen | Tuning Forum |

Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt